020 - 262 1630

Horecapersoneel selecteren met online assessments

woensdag 12 mei 2021

Horecapersoneel selecteren met online assessments

Het is een van de grootste uitdagingen in de horecasector: goed personeel selecteren. Gemotiveerd, sociaal en kundig personeel is een cruciaal onderdeel van het horecabedrijf. Het personeel fungeert als aanspreekpunt voor de klant en heeft daarom een grote invloed op de beleving of ervaring van de klant in een horecazaak. Om je te helpen met de selectie van de juiste horecamedewerkers heeft TestGroup een online assessment voor de horeca ontwikkeld. Dit assessment is beschikbaar op verschillende functieniveaus en meet de competenties die belangrijk zijn voor werken in de horeca.

Stap 1 : Maak een functieprofiel met competenties

Welke verwachtingen heb je op het vlak van persoonlijkheid, werkervaring en andere vereisten voor de nieuwe medewerker? Een duidelijk beeld hebben van de ideale medewerker is essentieel om later de juiste selectiebeslissing te nemen. Stel daarom een functieprofiel op met daarin maximaal 10 competenties.

Stap 2: Test je sollicitant met een online assessment voor de horeca

Denk je dat je de juiste kandidaat gevonden hebt? Om na te gaan of de beoogde kandidaat over de nodige competenties beschikt, kan je psychologische testen of een online assessment laten afnemen.

Met een online assessment voor de horeca krijg je meteen een helder antwoord op je vraag of een kandidaat geschikt is voor de functie. Je test kandidaten op eigenschappen die bepalend zijn voor succes in je organisatie: persoonlijkheid, competenties en intelligentie. Een online assessment geeft je een objectief beeld van de kwaliteiten en aandachtspunten van een kandidaat. Ongeschikte sollicitanten pik je er meteen uit.

Stap 3: Online assessment voor je kandidaat aanvragen

  • Neem contact met ons op voor het aanvragen van een online assessment voor de horeca;
  • Tarieven v.a. € 110,-;
  • Alleen beschikbaar voor bedrijven en organisaties;
  • Wij zetten het online assessment dezelfde dag nog voor je klaar;
  • Je kandidaat vult het online assessment in;
  • Indien gewenst kun je na afloop even met een TestGroup-consultant telefonisch door de rapporten gaan;
  • Grote afname? Neem dan een eigen account op het Bridge Assessment Platform.

Voor het aanmelden van een kandidaat voor een online assessment gelden geen wachttijden. Ons cliënt supportteam kan je direct helpen met het klaarzetten van een online assessment voor je kandidaat. Daarnaast ben je flexibel in de keuze van een testlocatie, bij de kandidaat thuis of op kantoor.

De onderstaande competenties worden (standaard) in het online assessment voor de horeca gemeten. Uiteraard kunnen wij deze competenties aanpassen aan jouw functieprofiel.

Competenties

  • Begeleiden
  • Samenwerken
  • Analyseren en overzicht houden
  • Werk structureren (hoofd- en bijzaken scheiden)
  • Klanten tevreden houden (relatiebeheer)
  • Behoeften van klanten achterhalen
  • Commercieel denken en werken
  • Ondernemend ingesteld
  • Resultaatgericht
  • Proactief (zelfstartend)

Maatwerk online assessments

De competenties kunnen ook worden aangepast in de vorm van een maatwerk online assessment. Je bepaalt dan zelf de competenties die in het assessment worden opgenomen.

Voorbeeldrapport

Download hier een voorbeeldrapport van het online assessment voor de horeca.

Onderdelen

Persoonlijkheidstest - 45 minuten

Capaciteitentest - 60 minuten

Bestellen

Een online assessment is binnen 1 uur voor je klaargezet. Uiteraard helpen wij je met de interpretatie van de resultaten. Zoek je meer informatie over dit assessment? Je kunt hier contact met ons opnemen.

Video: het Bridge Assessment Platform

Wil je in eigen beheer online assessments afnemen? Met een account op het Bridge Assessment Platform kun je zelfstandig testen inzetten. Je kunt kiezen uit afname via credits of je kunt kiezen voor een abonnement met onbeperkt gebruik.

Dit zeggen onze tevreden klanten over ons

“Voor ons bieden de uitkomsten van The Bridge Personality niet alleen inzichten bij het werven. Ze vormen ook een leidraad voor de lange termijn, zowel voor de leidinggevende als voor de ontwikkeling van de medewerker zelf”

Anne Huijgen

Young Group