Bij een reorganisatie is het van belang om de nieuw op te bouwen organisatie met de juiste medewerkers in te vullen. Een online reorganisatie assessment helpt op een zorgvuldige, objectieve en snelle manier om de juiste keuzes te maken en te onderbouwen. Dit online assessment wordt ingezet bij het afspiegelen op kwaliteit. Het online reorganisatie assessment bestaat standaard uit een persoonlijkheidstest en een capaciteitentest.
Waarom een online assessment inzetten tijdens een reorganisatie?
De Bridge assessments van TestGroup zijn de meest gebruikte online assessments tijdens reorganisaties door bedrijven en organisaties in Nederland en België. Een online assessment kan een goed hulpmiddel zijn bij een reorganisatie.
Een online reorganisatie assessment geeft je inzicht in de kennis,
capaciteiten, competenties en persoonlijkheid van je medewerkers. Voordeel: online assessments zijn veel kostenefficiënter (goedkoper) dan normale
assessments, terwijl de competenties van je medewerkers wel op een
betrouwbare manier in kaart gebracht worden.
Het online reorganisatie assessment in 6 stappen:
Het inzetten van online assessments bij reorganisatie is altijd maatwerk. Vaak worden de volgende stappen doorlopen:
- Stap 1: de start van het project. Opstellen van de competentieprofielen voor de functies tijdens een meeting met de opdrachtgever. In deze meeting doen wij ook een voorstel voor de onderdelen die in het online reorganisatie assessment worden opgenomen.
- Stap 2: het afnemen van het online assessment bij alle deelnemers. Hierbij wordt het actuele competentieniveau van de kandidaat in kaart gebracht. Het huidige competentieniveau van de kandidaat wordt afgezet tegen het competentieprofiel van de functie waarop wordt gesolliciteerd.
- Stap 3: de terugkoppeling van de resultaten aan de kandidaat in een individueel gesprek met één van onze psychologen.
- Stap 4: de kandidaat ontvangt een duidelijk online assessment rapport. Hierin wordt benoemd waar nog potentieel voor ontwikkeling ligt.